10.11.2022
Wartości wspólnego życia
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Beata Wójcik
10.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Beata Wójcik
21.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Paulina Kurowska-Loryńska
22.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autor: Tomasz Ordza
23.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Zyta Czechowska
12.12.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Agnieszka Besser-Krysiak
19.12.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Dominika Wilk
10.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Regina Smolin-Makuch
18.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Anna Krzyżanowska
23.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Zyta Czechowska
Podstawowe aktywności spedytora to pośrednictwo pomiędzy firmami, które wysyłają i odbierają towary a firmami przewozowymi, stąd konieczność sprawnego i skutecznego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów biznesowych w efekcie czego powstaje osobista sieć kontaktów stanowiąca o wartości pracownika na rynku. Celem projektu było wdrożenie uczniów do prawidłowego i zgodnego z aktualnymi trendami posługiwania się swoimi przyszłymi, podstawowymi narzędziami pracy.
Formuła szczepionki jest produkowana w Europie, ale… znika! Ktoś ją ukradł! Dr Sirius, naukowiec o międzynarodowej renomie, kontaktuje się ze szkołami partnerskimi, prosząc o pomoc w rozwiązaniu zagadki zniknięcia szczepionki (…) Tak rozpoczyna się wspólnie opracowana gra-podróż po krajach Europy, która prowadziła partnerów przez różnorodne misje, zagadki i zadania rozwijając nowe umiejętności, utrwalając słownictwo i edukując poprzez zabawę.
Tematem projektu była digitalizacja miast oraz inteligentne rozwiązania przyszłości dla ich mieszkańców. Młodzież planowała różne udogodnienia oraz kierunki rozwoju miast, przy uwzględnieniu osób niepełnosprawnych i ich potrzeb. Wspólnie zastanawiali się także nad dopasowywaniem tempa zmian zachodzących w miastach do możliwości mieszańców, tak aby jak najpełniej mogli włączyć się w ten proces.
Projekt miał na celu ułatwienie uczenia się trudnych przedmiotów (głównie ścisłych, takich jak nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka) poprzez sztukę i interdyscyplinarne podejście bazujące na doświadczeniach, eksperymentach, nauce poprzez działanie, które umożliwia jednocześnie artystyczną ekspresję. Realizując projekt uczniowie pracowali w międzynarodowych grupach zadaniowych, rozwijając kompetencje kluczowe, analizowali i rozwiązywali problemy, podejmowali wyzwania, uczyli się przez quizy i interaktywne Escape Roomy, poznawali i stosowali różnorodne narzędzia ICT, opracowywali i prezentowali materiały w języku angielskim.
Partnerzy wspólnie poznawali zagadnienia związane z biomimikrą. Obserwując różnorodne zjawiska przyrodnicze i budowę organizmów zwierzęcych tworzyli ciekawe prace i poszukiwali rozwiązań natury zaadoptowanych przez człowieka.
Uczniowie brali udział w różnych działaniach związanych z emocjami i wartościami, takimi jak tolerancja, przyjaźń, miłość, szczęście, strach i stres. Wykonywali plakaty, chmury wyrazowe, książeczki elektroniczne tworzyli awatary i opisy swoich przyjaciół, przygotowywali i grali w gry online, nagrywali piosenki, ilustrowali idiomy, przygotowywali komiksy oraz brali udział w czacie i spotkaniu online. Wszystko to po to, aby zachęcić ich do otwartości, zaangażować w komunikację z rówieśnikami z innych krajów, uczyć wartości i rozumienia emocji w swoim życiu oraz wesprzeć w nauce języka angielskiego.
Uczniowie poprzez eksperymenty, obserwacje i aktywizujące metody pracy poznawali bioróżnorodność drzew i grzybów w różnych częściach Europy, sposoby komunikacji między roślinami i grzybami i porównując ten sposób współpracy do przepływu danych w Internecie, tworzyli wirtualny zielnik, brali udział w warsztatach artystycznych i zajęciach naukowych poświęconych roślinom i grzybom oraz ich sieciowaniu.
Propagowanie równości płci przy jednoczesnym doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych i cyfrowych – to główny cel tego projektu. Wspólne działania pozwoliły uczestnikom współpracować i inspirować się 12 wyjątkowymi kobietami oraz opracowywać ciekawe inicjatywy w ramach globalnej kampanii wspieranej przez ONZ na rzecz 17 celów zrównoważonego rozwój - Cel nr 5: Równość płci. Projekt pomógł uczniom rozwinąć krytyczne myślenie, stać się bardziej samodzielnymi i kreatywnymi uczestnikami działań. Dzięki regularnej i konsekwentnej komunikacji, dzieleniu się rolami i obowiązkami oraz wymianie informacji i materiałów, uczestnikom udało się wypracować różnorodne treści, które można wykorzystać do omawiania danej tematyki z kolejnymi grupami uczniów.
Publikacja przedstawia najbardziej ambitne projekty programu eTwinning w dziedzinie kształcenia zawodowego.
Publikacja prezentuje kilkanaście najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2020.
Publikacja dotycząca rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
Publikacja skierowana do osób, które chcą pogłębić wiedzę na temat ewaluacji projektów w programie eTwinning.
Publikacja jest podsumowaniem piętnastolecia programu eTwinning.
Zbiór najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2021.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Information on the eTwinning in the field of Initial Vocational Education and Training (IVET).
Publikacja dla członków eTwinning.
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
22.12.2022
05.12.2022
01.12.2022
30.11.2022
29.11.2022
28.11.2022
28.11.2022
07.04.2022
Nauczyciel uczy się przez całe życie, podnosi swoje kwalifikacje, rozwija i zdobywa różnorodne umiejętności i kompetencje.
13.04.2022
Wszyscy mówią o pokoju, ale nikt nie wychowuje do pokoju. Ludzie kształcą do rywalizacji i to jest początek każdej wojny. Kiedy edukujemy do współpracy i solidarności ze sobą, tego dnia będziemy wychowywać na rzecz pokoju.
Maria Montessori
08.04.2022
Co roku pedagodzy z całego świata ubiegają się o „Nauczycielskiego Nobla” i nagrodę miliona dolarów. W 2021 roku wśród najlepszych znalazła się trójka Polaków – eTwinnerów!
AUTOR: Alina Gierak
06.06.2016
Małgorzata Garkowska i Beata Lenartowicz Praca w grupie, kreatywność, odpowiedzialność za współpracę, wszechstronny rozwój… To stałe elementy projektów eTwinning.
03.12.2015
rzy wyjątkowe nauczycielki bibliotekarki, doświadczone eTwinnerki, laureatki wielu nagród, Krajowych i Europejskich Odznak Jakości: Urszula Kuta ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Węgierskiej Górki, Teresa Prokowska ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu i Aneta Szadziewska z Gimnazjum nr 3 w Lublinie przekonają o tym każdego, kto jeszcze ma wątpliwości
24.10.2022
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest jedyną uczelnią w Polsce, która uczestniczy w programie eTwinning, by kształcić przyszłych nauczycieli biologii i przyrody. Wspólne projekty prowadzi z podstawówką.
AUTOR: Maciej Dobrowolski